lördag 11 juli 2015

Bebisen är här

I natt kl 00.08 kom vårt mirakel fram.Han vägde 4250g och var 54,5cm lång.Namn har vi fortfarande inte riktigt bestämt oss för men de kommer vi nog på snart.
Vattnet gick 18.21 den 10:e Juli och vid 20.30 åkte vi in till sjukhuset.Fick skjuts av brorsan då maken var och jobbade.De kollade hjärtljud,blodtryck,urinprov och sen fick jag vänta i väntrummet.
Efter 45minuter så fick jag ett rum och de kollade hur långt jag hade kommit.Var öppen då 6cm vid 22 tiden.
Efter att ha kollat bebisens kurva & värkar så började jag spy och då hoppade jag in i duschen och var där till 23.30 sen ville jag ha smärtstillande och de blev pbc.De kollade vid 23.40 och då var jag öppen 6centimeter bara.Blev så klart besviken då jag ville föda den 10:e men gick över med 8minuter.
Kl 23.55 kände jag att jag ville bajsa samtidigt som jag inte visste om de var en krystvärk.
Jag blev snoppen.De kom avföring samtidigt som de kändes som ett tryck.Ringde på signalen och
barnmorskan sa att de är dags för bebis.Hade gått en kvart och gick då från 6-10centimeter.
Allt gick så fort och på några minuter var han ute.Första gången jag inte sprack i underlivet så slapp och sy.
Där fick vi vara i förlosningsrummet ända till 03 tills vi fick ett rum.Tror vi sov nån timme sen kunde jag inte sova utan stirrade bara på bebisen.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till barnet!
Är nyfiken på om du använde aniball enl instruktionerna eller hur det blev? Pratade med min BM om det och hon var väldigt skeptisk.

Anonym sa...

Använde du aniball hela tiden? Kom du upp i maxomkrets före förlossningen? Min BM rekommenderade inte den.
Grattis till bebis!

Anonym sa...

Samma här
Börjat använda Aniball för 5 dagar sen och det går sakta framåt. Min barnmorska kände inte till det och var också skeptiskt.
Men jag ska fortsätta. Har du använt den varje dag? Jag tycker är svår att hålla inne med ena handen när man kommit upp över 20cm i omkrets. Var det så för Dig?