torsdag 23 april 2015

Skolvalet inte så självklart val

Sen ett par år tillbaka har jag alltid haft en klump i halsen då dem sa att min son hade diagnosen autism och hade inget talande språk.Nu när de gäller så fick vi välja skola och ska jag vara ärlig så finns de bara EN skola i hela östergötland som fokuserar på barn med speciella behov inom hörsel & CI.Förvånad,ja de är jag absolut.I går hade vi möte hemma hos oss med specialpedagog och kurator.
Fick nog dem sämsta nyheterna ever.Den skola som vi valt till sonen som förskoleklass och så klart sen lågstadiet informerade mig att nån jävla politiker har bestämt att min son inte får börja den klassen.Hur i helvete kom dem på det?Dra ner kostnaden,att de är bara nån i statistiken.Så jävla trött på allt.Har bara otur med allt känns de som.Alla ska vara lika värda men de märks verkligen inte.
Vanliga barn får välja vilken skola som helst och de klart de är lättare för dem men ärligt talat att de inte låter min son får börja där speciellt då de är samhället/ landstingets fel att han inte fått hjälp tidigare.Herregud fick hans diagnos i slutet av November 2014.Alla dessa år som gått i onödan och min son som får lida för det.Så himla tragiskt.Får verkligen ingen hjälp fast jag skriker ut att vi behöver det.Vart ska jag vända mig någonstans?
Så trött på allt gråtande och stress som detta ger mig.
Vill bara att min son ska få det han behöver.En bra start i livet och ge honom de han förtjänar.
Blästadskolan är exakt de han behöver men att säga att han inte får börja där gör mig gråtfärdig.
Han äter varje dag och visar att han blir stor och stark så han kan börja skolan och nu får han plötsligt inte det....


Inga kommentarer: