tisdag 21 april 2015

Glukosbelastning test

I dag åkte jag och dottern upp till barnmorskemottagningen och fick stick i fingret på direkten sen fick jag äta frukost och sedan vänta två timmar där för ännu ett stick i fingret.
Jo varför utsätta sig för detta,ja inte var de frivilligt i alla fall.
Då jag var i vecka 16 fick jag ta ett glukosbelastnings test och då fick man dricka en äcklig gul dricka som var så söt att jag höll på att spy ett antal ggr.Man fick 5minuter på sig att dricka upp den äckliga sörjan men för mig tog de mer än en kvart och mådde så illa.Hade ingen graviditets diabetes då och inte den här gången heller tack gode gud för det.
Alltid fasat för de då min mor fick de då hon var gravid och de höll sedan i sig.
Järnvärdet,blodtryck,urinprovet var jättebra och blev riktig förvånad över järnvärdet.
Alla mina andra graviditeter har jag behövt ta järn redan i vecka 19-20 men nu är jag inne i vecka 30 och hitills sluppit dem stora tabletterna som är oxå svindyra.
Nu måste jag ta nya tag och ta tag i vikten för nu är de ändå 10veckor kvar.
10 veckor som jag kan förändra och göra så de blir bättre och inte så jag blir stor som en val.



Inga kommentarer: