tisdag 20 oktober 2015

Nyhet Besafe Izi Modular

Jag tror när alla hör eller ser Besafe så vet alla att det är ett välkänt märke och många håller nog med om att barns säkerhet är det viktigaste.
Besafe Izi Modular koncepet är det nyaste inom barns säkerhet och har precis kommit ut på marknaden.Skulle så gärna vilja ha en sådan till Filip och veta att han åker säkert.

De består av en isofix-bas som man klickar i babyskyddet  på den eller bilbarnstolen.Perfekt att basen fungerar till båda.
Säkrare än så blir det inte och gillar att den visar om man har gjort rätt eller inte. vilket brukar vara något jag oroar mig för.Sitter den rätt eller har jag gjort fel?Brukar ta maken till hjälp men skulle vilja vara självständig och denna skulle passa vårt behov .

Tycker de är jättebra med sidokollison skydd som dessa har.Första gången som jag ser så rejäla på bilbarnstolar.Tycker det är en självklarhet och borde finnas på alla.Skulle nog göra så fler överlever bilolyckor.
De har dessutom vunnit Red dot award i år och det säger mycket.



Bilderna kommer från www.besafe.se

Inga kommentarer: