tisdag 8 september 2015

MVC

I dag blev de en mvc kontroll och fick samtidigt ta cellprov.Vi diskuterade ´men vi kom inte fram till vilket skydd jag skulle ta.Eftersom min mamma dog av hjärtinfarkt så får jag inte använda vanliga p-piller och spiral är jag livrädd för syrran var nära på dö av att hon fick en infektion i livmodern för att den satt fel.Så xeraceft ett minipiller skulle jag kunna ta men eftersom jag har en massa övervikt så kommer det inte ge mig ett fullständigt skydd så de enda jag kan ta är spiral.Hormonspiralen rekommenderade dem mig men var tveksam så det blev inget utan hon gav mig en tid så ska jag få träffa en läkare och sen komma fram till nåt.Fick tid om en månad.
Fick även info om man vill sterilsera sig så kostar det bara 300:- . Förut har de kostat flera tusen så funderar på det.Slippa preventivmedel livet ut vore ju jättebra.
Vad tänker ni runt det?


Inga kommentarer: