söndag 14 juni 2015

Första testet med Aniball

Första gången jag använde aniball kändes de konstigt,de spände till i underlivet och kände att de fanns muskler där som jobbade för fullt.
Innan man använder den så skulle man hälla hett vatten på den rosa delen och låta den själv torka.
Sedan var de bara och pumpa 1-2ggr så de går lättare  och sen för man in den i underlivet.
Tycker man att de går trögt så kan man ha lite glidmedel på så går de lättare.
Sedan får man själv avgöra hur mycket man vill träna upp den,men man ska repetera i alla fall 3 ggr och ha den i ca 4-5minuter för varje gång.15min träning per dag blir en bra balans och träning inför förlosningen.
Nu får man bara hålla tummarna att de underlättar förlosningsarbetet och att man inte spricker.
Skulle ju vara det optimala och hoppas de går smidigare.
Bf är 2 Juli och här blir det träning varje dag.Ska även göra det efter för att slippa inkontinens som är ett vanligt problem tyvärr men som inte många pratar om.
Än så länge så känns det bra och det blir nog bättre för varje dag som går.Man vänjer sig fast de känns konstigt.Önskar bara jag kände till de här tidigare,skulle nog underlätta ganska mycket speciellt när man är förstföderska men även oavsett hur många barn man får.
Sedan jag fick första barnet så kunde jag inte knipa och än i dag har jag problem med det och de är något man inte ska skämmas för men man kan inte låta bli ändå.
Ska uppdatera längre fram så ni får veta hur de går för mig och har ni tips eller testat själv aniball får ni gärna kommentera.Alltid roligt och få läsa hur andra upplever de eller om de hjälpt en med ens problem.För/nackdelar.




Inga kommentarer: