tisdag 24 mars 2015

Mvc kontroll

I dag åkte jag till mvc och hade en kontroll då ja är vecka 25+ 4dagar.
De tog blod,mätte magen för första gången,lyssnade på barnets hjärtljud och vägde mig.Trodde de skulle säga att mitt järnvärde var dåligt men blev allt förvånad då de sa att jag har jättebra värde på järn.Hade även bra blodsocker.
De sa även att nästa gång skulle ja få göra glukosbelastning och jag sa aldrig,inte igen.Ja fick göra de i  vecka 15 tror ja de var.Så himla äckligt,tjock socker smörja som man ska dricka på 5min.Kan säga att de tog mer än 15min och höll på att spy minst tio ggr.
Så i vecka 29 får jag ta med mig frukost till sjukhuset och så ska de ta blodsockret på mig och sen ska ja äta frukost på plats och sen vänta i två timmar.sen får man besked om de rör sig om graviditets diabetes. Hoppas verkligen inte de.


Inga kommentarer: