fredag 30 januari 2015

Så arg på vikariet på dagiset

I dag när ja skulle hämta sonen från dagis så satt han på soffan och såg rent ut ledsen ut och när ja sa hej och sa att han skulle komma så tog han fram sina händer med frågetecken.
Då frågade jag direkt till de som jobbade där om de hänt något.Fick till svar att han hade bråkat med några av barnen.Sonen pekade på den stängda dörren.Jag sa till franko och gå upp,han öppnade dörren och visade att han ville leka och även ha en sak som en av pojkarna hade men jag visade direkt att de inte var hans och att han fick ge tillbaka den.Kan bara ana att de bråkade om den då sonen visade mig den.Jag vände mig till fröken"vikariatet" och frågade om de kan teckenspråk.
Till min förvåning svarade hon Nej.Hur sjutton kan hon då sagt till min son att han gjorde fel och att han skulle sätta sig på soffan.Ser de framför mig att hon dragit dit honom och satt honom om man kan säga med våld.Men eftersom de är dagis så är de ju tillåtet eftersom sonen kan ju inte prata.
Jag började koka inombords och blev mer arg så ja höjde rösten.
Kan ni fatta att min son som har speciella behov och har behov av en fröken som kan teckenspråk står där plötsligt hjälplös.Kan inte bli förstådd och blev absolut inte visad respekt för så gör man inte.
Jag sa självklart till henne som stod där och då sa hon att ja skulle sänka rösten.Jag brydde mig verkligen inte,att nån gör min son illa psykiskt är lika illa med att slå honom och ja visade klart och tydligt att jag var flyförbannad.Då sa hon att ja skulle ta upp de med chefen och tro mig de ska ja banne mig göra.
Han går på dagis från 09-15 och enligt vår överenskommelse så ska de alltid finnas en person som
ska vara där för franko men dessa två dagar har ja bara sett vikariat.
Ska definitivt prata med chefen och säga min mening.Har så himla lust och ta bort honom från de dagiset men så är de bara den här terminen sen ska han börja i förskoleklass så vill helst inte göra det.
Vad kan man göra?Känner mig så hjälplös.

Inga kommentarer: