söndag 1 juni 2014

Att förbereda sig inför dop

Snart måste vi döpa Felicia,känner mig lite stressad.Sonen döpte vi redan då han var 4månader och önskar nu att ja hade gjort det tidigare då Felicia är mer medveten nu vad som sker och har en stark vilja och vill bara komma till mig.Kommer bli svårt och hon lär bli rädd då prästen ska hålla henne.
Har så mycket i huvudet och vet hur jag vill ha det men så måste jag vara realistisk och då plånboken är relativt tunn så kommer de bli ett enklare dop än jag tänkt mig.
Prästen har vi pratat med och även gudmor.Det gäller och hitta ett datum som passar.Tårtan vet jag exakt hur jag vill ha det.Mat har ja oxå koll på.Kommer göra kåldolmar(aprach)syriansk vis,mini piroger och massa plockmat.Ska bli buffè och sen smörgåstårta tänkte jag.Tvåvåningstårta,ena kommer vara ätbar och den översta kommer vara en dummie.
Temat kommer vara rosa/vit.



Inga kommentarer: