fredag 27 september 2013

Så ont i ryggen

I dag har jag inte gjort så värst mycket.Handlade lite efter att ha lämnat sonen på dagis,för en gång skull kom vi i tid.Kanske beror på att han kissade i vår säng i dag och gick direkt till badkaret för att tvätta av han.Sen gick frukost ganska snabbt i dag och hann t.om titta lite på tv innan vi drog i väg.
Tro mig vi har inte de så lätt varje dag.I vanliga fall ska ja ha lämnat franko på dagis kl 09 men vi hamnar alltid där vid 10 snåret.
Sen efter de satt man vid datorn och lyckades hitta en bilbarnstol på blocket.Tro mig har letat som en galen och de är väl min mardröm och inte ha en bilbarnstol och då blir det omöjligt för oss och hämta bebisen när de väl är dags och lämna sjukhuset ju.

Så om allt går bra så är den i min ägo på måndag.Det blev en brio primo.Vill ju allra helst ha en babysafe izi go men den är så fruktansvärt dyr och så mycket pengar har vi inte.Får de lägsta av försäkringskassan också så inte så mycket att spendera på.

I dag bjöd syrran mig på lunch och de var gott.Gick lite på stan.Hann med allt på knappt en timme.
Ja då kan ni tänka er att de inte blev mycket och gå och ändå var ja helt slut.
Köpte en babblarna tröja,hanskar och svarta byxor till franko.
Kl 15 åkte ja iväg för att hämta sonen och då var de inne.De brukar alltid vara ute så de förstörde hans rutin.Han ville verkligen leka och inte komma hem.Så där satt ja i en timme och frös och väntade ut att han skulle komma.Tog sin tid men 16.15 åkte vi därifrån helt frusen för att ta hand om tvätten som låg och väntade på mig.Upp sen och göra mat,de blev fisk,sås,potatis,rivna morötter och en massa citron till mig i alla fall.
Sen har franko kollat på youtube,och så klart väljer han lego och hann göra annat under tiden.
Sen somnade franko på soffan helt slut och ja har fortfarande tvätt ja måste gå ner till och ja orkar inte.Vill allra helst gå och sova men sängen har inga lakan för de är i torktumlaren.
Ok ner till tvättstugan nu och sen blir de och sova.

Inga kommentarer: