måndag 9 september 2013

Ny dag,nya tag

I dag vaknade franko 07.20 och fixade frukost själv t.om.Gick upp och satte på tvn då han visade att han ville se iggle piggle.Tyvärr har ju sonen tagit sönder dvdn så försökte förklara att de inte går och lät han titta på barnkanalen istället.
Passade på och äta frukost och göra mig i ordning då ja skulle ha möte kl 10.
Kl blev 09.50 och jag hade fortfarande inte fått iväg sonen till dagis.Han tvärvägrade i dag så ropade
på maken att han får försöka ta han till dagis.Ja cyklade till dagiset själv och fröknarna blev förvånade då de inte såg franko med mig kan ja lova.
Mötet pågick i en timme sen var de klart.Gick ut och kollade på franko,han höll på med tåg och tågbana.Han blev allt förvånad att se oss där.
Efter att vi kom hem så ringde jag försäkringskassan,kommunen för att se vad jag kan få hjälp med.
Tydligen finns det nåt som heter vårdbidrag och de blev man glatt överraskad till.Gu vet hur mycket franko har tagit sönder här hemma hos oss och nu kan man få bidrag då autistiska barn behöver extra omsorg.Han har målat på tapeterna,handavtryck med fett överallt,tagit sönder köksskåp,dvdn,de flesta av hans leksaker,kläder är hål i mm.
De andra man kan få hjälp med är en personlig assistent som ska då underlätta för ens vardag.
Kan bli jättebra på ett sätt men också så måste vi introducera vår son med en ny person i hans liv.
Kan löna sig och kan slå tillbaka.Hoppas på de första för känner att ja skulle behöva egen tid och med nya bebisen ankomst kommer det bli fullt upp och då autistiska barn vill ha rutiner så vet jag inte hur de kommer bli men hoppas allt blir bra till slut.


Inga kommentarer: